چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه بین‌الملل: همزمان با بن‌بست سیاسی در لبنان و اعلام حمایت آمریکا و کشورهای غربی از دولت فواد سینیوره، حزب‌الله لبنان که توانست افزون بر دو میلیون لبنانی را برای ابراز مخالفت با دولت لبنان به خیابانها بکشد اعلام داشت که هرگز از خواسته‌های خود عقب‌ نخواهیم نشست و در این راه دست آمریکا را در لبنان قطع خواهیم کرد.

چهارشنبه 22 آذر نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما هرگز از خواسته خود مبنی بر دستیابی به پست‌های بیشتر کناره‌گیری نمی‌کنیم.

وی گفت: طبیعی است که مستکبران جهان از دیدن حضور گسترده مردم لبنان در تظاهرات و تحصن‌های اخیر حیرت کردند.

این تظاهرات به اعتقاد آن‌ها مخالف دموکراسی است؛ چرا که محدود نیست. اگر محدود و در مکانی نامعلوم برپا می‌شد، آن را دموکراتیک می‌خواندند. وی گفت: ما دست آمریکا را در لبنان قطع خواهیم کرد و در لبنان باقی خواهیم ماند. چون لبنانی هستیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: اگر مشکل تنها میان ما و آن‌ها بود از مدت‌ها پیش بر سر آن توافق کرده بودیم، اما متاسفانه تصمیم‌گیری‌های آن‌ها توسط آمریکا صورت می‌گیرد و آمریکا به آن‌ها دستور می‌دهد و آن‌ها را با مشکلات عدیده روبرو می‌سازد. به آن‌ها توصیه می‌کنم که بازیچه دست آمریکا نباشند. آمریکا را رها کنید و به سوی ما بیایید تا شرکای واقعی در روند سیاسی باشیم اما با همکاری آمریکایی‌ها هرگز نمی‌توانید کشور را آن طور که می‌خواهید اداره کنید.

کد خبر 10920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز